Solleh Al-Fatimi
Assalamualaikum.

Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t dan dengan rahmat-Nya, tercipta juga blog solleh-alfatimi.blogspot.com. Terima kasih Tuhan.

Dengan bermotokan 'Katakanlah Kebenaran itu dari Tuhan-mu' dapat menjadi jambatan dalam menyatakan kebenaran. Hanya kebenaran yang akan diungkapkan dan hanya kebenaran yang akan diperjuangkan. Namun setiap manusia menyatakan dialah yang benar. Apa yang diperjuangkan adalah satu kebenaran. Bahkan kesesatan turut mengakui mereka dijalan kebenaran. Yang manakah sebenarnya kebenaran? Siapakah sebenarnya yang berada di atas kebenaran? Kebenaran yang manakah yang perllu dituruti? kebenaran yang manakah yang perlu diperjuangkan? kebenaran manakah...?

Tiada yang lebih benar dan tiada lagi kebenaran melainkan yang datang daripada Allah s.w.t. Tiada lagi kebenaran kecuali berpandukan kepada al-Quran yang mulia. di situlah erti sebuah kebenaran diperkenalkan. di sanalah terletaknya sepohon keyakinan yang pasakkan. diawal firman-Nya diperdengarkan: "Dzaalikal kitabu la raiba fih". Tiada keraguan. Tiada lagi kesangsian. Kerana di situlah hanya ada kebenaran. Dan di tempat lain hanyalah kebenaran yang palsu. Kebenaran bak fatamorgana.

Pelayaran bahtera solleh-alfatimi dikemudikan bersama pasangan yang disatukan oleh Allah s.w.t dengan ikatan suci yang menjadi sebahagian daripada ibadah. Mohd Solleh bin Ab Razak dan Siti Nur Fatimah binti Hasan. Semoga bahtera solleh-alfatimi ini berjaya mengharungi segala rintangan ombak yang mengganas, ribut kencang yang menerjah dalam misi menyampaikan mesej 'Katakanlah Kebenaran itu dari Tuhan-mu': Allah s.w.t.

Semoga ia memberi manfaat dalam memberi erti hidup seorang muslim.

Salam dari solleh-alfatimi
0 Responses

Catat Ulasan